دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 09:56
آخرین اجلاس خبرگان رهبری

آیت‌الله یزدی: از ناحیه کسی اقدامی صورت نگرفت که من وارد مجلس خبرگان شوم/ من و رئیس‌جمهوری مراقب باشیم فریب عوام‌فریبی دشمن را نخوریم

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تکذیب هرگونه اقدام برای ورودش به مجلس خبرگان آینده، از رأی نیاوردن در مجلس خبرگان پنجم ابراز خوشحالی کرد.
کد خبر : 71642

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز ـ سه‌شنبه ـ در آخرین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در این باره اظهار کرد: خبر تلاش عده‌ای برای انصراف نمایندگان منتخب مجلس خبرگان رهبری برای ورود من به مجلس آینده شایعه است. از ناحیه کسی اقدامی صورت نگرفته که من وارد مجلس خبرگان رهبری شوم.


وی افزود: من تسلیم قانون هستم و حاضر نیستم تخلفی صورت بگیرد. نه از ناحیه جامعه مدرسین و نه از طرف بنده هیچ اقدامی مبنی بر اینکه کسی کنار برود تا بنده وارد مجلس خبرگان شوم نشده است. همه تحلیل هایی که در این سایت‌ها آمده است خلاف و کذب است.


وی تأکید کرد: متأسفانه بی‌تقوایی‌هایی در بعضی از سایت‌ها بر اساس تحلیل‌های شخصی انجام می‌شود.


رئیس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: خوشبختانه برای دوره پنجم خبرگان رأی نیاوردم و در آینده در خدمت‌تان نیستم و از این اتفاق خوشحالم. خوشحالم که باری از روی دوشم برداشته شده است.


یزدی همچنین خطاب به منتخبان دوره پنجم گفت: به نمایندگانی که به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کرده‌اند، تبریک عرض می‌کنم.


وظیفه خبرگان، مراقبت از طبیعت سیستم حاکمیت ولایت فقیه است
یزدی پس از آن وارد موضوع وظایف مجلس خبرگان رهبری شد و اظهار کرد: باید در نظام جمهوری اسلامی ایران اعضای خبرگان زائد بر تعیین فقیه به هنگام لازم از طبیعت سیستم حاکمیت ولایت فقیه مراقبت کنند که این هویت عوض نشود.


وی با اشاره به نگاه دولت یازدهم در حوزه سیاست‌ خارجی و دیپلماسی گفت: به دولتمردان می‌گویم که این دولت، دولت اعتدال و ارتباط با همه کشورهاست و نباید با لبخند دشمن خوشحال شویم چرا که ارتباط با دشمن شناخته شده، مفهوم درستی ندارد.


رئیس مجلس چهارم خبرگان رهبری ادامه داد: ارتباط دولت با احترام و عمل متقابل و اینکه کشور با همه ارتباط داشته باشد بسیار خوب است؛ اما امثال من و رئیس‌جمهوری محترم که در فراز و نشیب‌های انقلاب بزرگ شده‌ایم باید متوجه باشیم که فریب عوام فریبی‌های دشمن به خصوص دشمن‌هایی را که شناخته شده هستند، نخوریم.
نمایندگان مجلس به فکر منافع کشور باشند نه فقط حوزه انتخابیه


رئیس مجلس خبرگان در ادامه به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: یک انتخابات کاملا آبرومندانه و آرام در سراسر این کشور پهناور در یک روز انجام گرفت و یک قطره خون هم از دماغ کسی نیامد.


یزدی افزود: البته گوشه و کنار هم درباره موضوعاتی همچون خرید و فروش آرا یا ناهماهنگی در پایان کار مراکز اخذ رأی، شکایتی داشتند که در شورای نگهبان در دست بررسی است.


وی خطاب به منتخبان مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مردم به خوبی به وظایفشان عمل کردند. نمایندگان مجلس، شما هم واقعا به این مردم خدمت کنید و مشکلاتشان را چه از نظر اقتصادی، بیکاری و فرهنگی حل کنید.


رئیس دوره چهارم خبرگان رهبری افزود: براساس قانون، نماینده حوزه انتخابیه، نماینده کل مردم است نه حوزه انتخابیه خود؛ بنابراین به فکر منافع حوزه انتخابیه خود نباشید چرا که منافع کشور به منافع حوزه انتخابیه مقدم است.


یزدی اضافه کرد: شما نماینده هستید و انتخاب شده‌اید که به مردم خدمت کنید نه آنکه دنبال سود شخصی و استفاده‌های شخصی باشید.


فشار روحی که به شورای نگهبان وارد شد بیش از فشار کار بود


وی در ادامه گفت: در این روزها فشار روحی که از ناحیه مطالبی که در پرونده برخی ردصلاحیت‌شدگان مجلس به شورای نگهبان وارد شد، بیشتر از فشار فیزیکی کار، بر روح و جان ما وارد شده است.


عضو فقهای شورای نگهبان خطاب به منتخبان افزود: شما نماینده هستید که باید به مردم خدمت کنید نه اینکه به فکر سود شخصی یا ساخت و پاخت با وزرا و یا فشار گذاشتن روی دولت و وزرا برای رأی اعتماد باشید.


ثروتمندان به ضعفا کمک کنند تا بتوانیم انقلاب را به صاحب اصلی برسانیم


رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین به ثروتمندان جامعه توصیه کرد که با توجه به اینکه در ایام نزدیک به عید قرار داریم در فامیل و بستگان و جامعه به افراد ضعیف کمک کنند تا بتوانیم این انقلاب را به صاحب اصلی برسانیم.


نوزدهمین اجلاس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه 18 اسفند به ریاست آیت‌الله یزدی و با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد.


این اجلاس آخرین دوره اجلاس خبرگان در دوره چهارم است و 4 خردادماه 95 دوره پنجم مجلس خبرگان افتتاح خواهد شد. در نوزدهمین اجلاس خبرگان که طی امروز و فردا 18 و 19 اسفند برگزار می‌شود، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت سخنرانی می‌کنند. اعضای مجلس خبرگان روز پنجشنبه 20 اسفند نیز با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته